Icon

Ansøgningsfrist
Minimum 3, helst 4 måneder før ønsket start dato, skal vi have din ansøgning. Hvis en ansøgning modtages med kort frist, vurderes det individuelt, om praktikken kan gennemføres. Ansøgninger behandles først, når al nødvendig dokumentation er modtaget - husk at alt skal oversættes til engelsk!

Vi kan ind imellem placere med kortere varsel, så kontakt os hvis du gerne vil af sted hurtigt og vi vil undersøge dine muligheder.  

Ansøgning

  1. Start med at kontakte ALOTT og vi vil lave en uforpligtende forespørgsel ved vores australske partner for at høre, hvordan dine muligheder for placering, efter dine kvalifikationer og ønsker, er
  2. Hvis alt er ok så udfylder du tilmelding under online tilmelding
  3. Indbetal depositum 1570 kr på online tilmelding (refunderes ikke)
  4. Du modtager herefter bekræftelse fra os med papirer til udfyldelse og information om det videre forløb, bla. visumansøgning
  5. Når vi har modtaget din komplette ansøgning, og den er godkendt, indbetaler du anden del af dit programgebyr (senest 8 uger før ønsket afrejse)
  6. Vores samarbejdspartner kontakter dig muligvis for en samtale på Skype
  7. Vores samarbejdspartner går i gang med at finde en passende praktikplads til dig og sætter et skype interview op for dig
  8. Når du har godkendt placeringen modtager du bekræftelse
  9. Flybillet og indkvartering bookes

Nødvendig dokumentation - mere om det efter modtagelse af tilmelding:

  • Ansøgningsskema
  • CV i word format (eksempel følger)
  • Præsentationsbrev (Motivation letter - eksempel følger)
  • Udskrift af skolepapirer (f.eks. Eksamensbevis fra gymnasium eller nuværende studie)
  • Anbefalinger fra en tidligere eller nuværende arbejdsgiver på virksomhedens brevpapir og underskrevet af arbejdsgiver; hvis man ingen arbejdserfaring har, skal anbefalingen formuleres af en lærer
  • Kopi af pas (billede siden)
  • 1 pasfotos
  • Udskrift om krav på engelsk fra din uddannelse til godkendelse hvis den skal godkendes som en del af din uddannelse

Vil du tilmelde dig? Det gøres her.