Icon

Efter skole ordninger

Du kommer til dem med en passion, nye ideer, interesse og måske et bredt udvalg af ekspertiseområder. Har du erfaring og er meget moden, vil vi gerne give dig muligheden for at designe dit eget projekt og frivilligoplevelse.

Mulighederne vil være alt lige fra undervisningshjælp til at arbejde med forældreløse og sårbare børn, sportsudvikling, sundhedspleje eller på vores Girl Impact projekt. 

Du kan vælge enten at deltage i et fuldtidsprojekt eller kombinere dem med hinanden og udvide din oplevelse som frivillig.

Vælg enten at hjælpe forældreløse og sårbare børn eller at give undervisning. 

Enrichment program: 
Khayelitsha og de omkringlæggende områder er meget påvirkede af HIV/AIDS, og de menes at have de højeste rater i den vestlige del af Sydafrika.

Du vil arbejde på flere forskellige ”after school care programs”, hvor dit fokus vil være på børnenes udvikling og give dem livsvigtig opmærksomhed i en meget sårbar periode på dagen, inden forældre eller plejepersonalet kommer hjem. På det ene center arbejder du med ældre børn, som kommer fra en række forskellige dårlige baggrunde – her vil din tålmodighed, intuition og kreativitet med aktiviteter blive belønnet med smil og en stor villighed til at lære. 

Undervisning:
Børnemishandling sker oftest i timerne lige, når børnene har fået fri fra skole, og deres plejeforældre/personale ikke er hjemme fra arbejde endnu. Vores partner har derfor, med dette i tankerne, fået skabt samarbejde med organisationer, der har ”after school care programs”. Du vil som frivillig hjælpe med at planlægge og implementere sjove og lærerige spil, som altid har til formål at udvikle vigtige livsfærdigheder såsom teamwork og lederskab. Nogle eksempler på aktiviteter kan være sjove lege såsom fang flaget hos modstanderen. Andre aktiviteter kan være lektiehjælp, håndarbejde, havearbejde og læseklubber. Dine input og ideer er altid velkomne til at give ny inspiration. 

Du kan blive involveret i vores skønne team af bedstemødre, der hjælper med ved vores fritidsordnings programmer. Her deler man information og lærer børnene forskellige færdigheder. Du vil også komme til at lære noget, og det understøtter vores indstilling om kryds-læring. At man lærer noget samtidig med, at man lærer noget fra sig, ’Each one Teach one’. Denne model er inspireret af Nelson Mandela fra hans tid i fængsel på Robben Island, hvor han og de andre indsatte underviste hinanden.